Szkoła Podstawowa w Oksie

Szukaj w serwisie
Idź do spisu treści

Menu główne

Matematyczne potyczki blogerów z Oksy

Projekty > Projekty w trakcie realizacji

Matematyczne Potyczki Blogerów z Oksy

Projektem zostaną objęci wszyscy uczniowie kl. 4-8 szkoły podstawowej i 3 kl. gimnazjum, czyli 204 uczniów naszej szkoły. Nauczyciele będą uczestniczyć w warsztatach metodycznych „Tworzenie blogów matematycznych z uczniami”. Po raz pierwszy uczniowie będą tworzyć blogi matematyczne pod kierunkiem nauczycieli na zajęciach dodatkowych „Raz, dwa, trzy – bloguj z matematyką i ty”, które będą podzielone na dwie grupy wiekowe: kl. 4-6 SP oraz kl. 7-8 SP i 3 kl. gimnazjum.
Uczniowie w zespołach 3-4-osobowych będą opracowywać zadania matematyczne, prezentacje multimedialne i kręcić filmiki „Oksa w matematyce” obejmujące różne dziedziny nauki i życia w gminie Oksa.
Starsi uczniowie wybiorą się na wirtualną wycieczkę „Na tropach algorytmów w Oksie”. Każda klasa utworzy własny blog matematyczny, na którym przedstawi efekty prac zespołów.
Odbędzie się konkurs „Matematyczne Potyczki Blogerów z Oksy”, podczas którego uczniowie będą walczyć o tytuły: Superblogera Matematycznego Juniora (kl.4-6) oraz Seniora (pozostali uczniowie). Na imprezę zostaną zaproszeni przedstawiciele nauczycieli i uczniów z innych szkół powiatu jędrzejowskiego, a także władze samorządowe, rodzice

i lokalne media.
Cele projektu:
1. Zachęcenie nauczycieli do zastosowania nowej metody nauczania-uczenia się matematyki – bloga matematycznego,
2. Zainteresowanie uczniów klas 4-8 SP i gimnazjum matematyką poprzez tworzenie blogów matematycznych, konstruowanie własnych zadań w oparciu o środowisko Oksy oraz ukazanie praktycznych zastosowań matematyki w życiu
                   i otoczeniu ucznia,
3. Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych
                          z zastosowaniem algorytmów,
4. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów matematycznych z wykorzystaniem procesów dostrzegania związków, prawidłowości, dobierania właściwych modeli matematycznych myślenia przez analogię, współpracy w grupie rówieśniczej.

>>> zobacz więcej...


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego